Een mooie carrière bij

Soleo en VGZ

Ben jij op zoek naar een uitdagende baan voor langere tijd? Dan is de functie van klantenservice medewerker VGZ wellicht iets voor jou. Je beantwoordt telefonisch vragen van klanten van VGZ over declaraties, facturen, aanvullende en/of tandartsverzekering en nog veel meer. Een afwisselende baan, zowel parttime als fulltime in te vullen.

Klinkt interessant toch! Op deze pagina meer informatie over het werken bij Soleo voor VGZ en de sfeer in dit professionele en gezellige team.

Wil je gelijk solliciteren? Dat kan natuurlijk ook. Bekijk de vacature en solliciteer vandaag nog.
Heb je eerst nog vragen over de baan of wil je bespreken of dit bij jou past?
Vul je gegevens in en Mouad of Sofie belt je snel op, dus houd je telefoon binnen handbereik!

Opleiding en ervaring

Past deze klantenservice baan bij jou?

Wat heb je nodig voor deze job en waarom?

  • Je helpt graag andere mensen. Je beschikt over empathie, geduld en een flinke dosis vriendelijkheid. Jij wilt de klant in één keer de allerbeste service bieden.
  • De motivatie om te werken én leren. Een WFT Zorg certificaat is verplicht om dit werk te mogen doen. De WFT opleiding duurt gemiddeld 3 weken en die regelen en vergoeden wij voor je. Je wordt goed begeleid, maar moet wel zelf studeren.
  • Computer- en rekenvaardigheden en een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk, zijn belangrijker dan een diploma. Een assessment maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

Wat krijg je daar voor terug?

  • Een goed salaris, maar dat is logisch. Tijdens de trainingsfase krijg je al betaald en zodra je zelfstandig aan het werk gaat maak je een salarisstap.
  • Een professioneel en gezellig team. We werken weliswaar vanaf meerdere locaties en ook vanuit huis, maar zijn wel echt een team. Regelmatig worden er ook teamactiviteiten samen met VGZ georganiseerd. VGZ is een betrokken partner.
  • Een afwisselende en verantwoordelijke baan met doorgroeimogelijkheden. Je kunt parttime of fulltime werken, aan jou de keus.

Dominic aan het woord

“Het motiveren van mijn team vind ik belangrijk én leuk. Samen met onze teamcoach zorgen we ervoor dat alle adviseurs hun werk goed doen.
Want daar begint kwaliteit mee. Veel mensen denken dat het bij callcenterwerk vooral draait om snelheid en efficiëntie, maar in dit project is het belangrijkste dat de klant goed geholpen is. We zorgen er dus voor dat iedereen weet welke vragen ze moeten stellen en waar ze alle informatie kunnen vinden om een klant te kunnen helpen. Pas als dat goed zit kijken we naar verbetermogelijkheden. En die zijn er natuurlijk altijd, daardoor blijft dit werk leuk en uitdagend.”

Dominic van den Bos, Senior Teammanager bij Soleo

Wil je meer lezen over Dominic en het werken voor VGZ?

Lees het volledige interview

Interesse in deze functie

Zie jij jezelf wel werken als klantenservice medewerker voor VGZ? Wil jij mensen helpen met gezonder leven en goede zorg? Bekijk de vacature en solliciteer vandaag nog!
Dan bespreken we snel samen de mogelijkheden.

Toch nog eerst wat meer info nodig? Ook dan kun je solliciteren of scroll naar beneden voor antwoord op veel gestelde vragen.

Veel gestelde vragen

Je verdient in deze functie het volgende:

  • Tijdens je WFT opleiding begin je met een basissalaris en we betalen je WFT opleiding en examengeld. Als je slaagt voor het examen, ontvang je een bonus van € 100,-
  • In de trainingsperiode maak je een eerste stap in salaris, naar een bruto uurloon van € 13,31 (per maand is dat € 2.307,- o.b.v. fulltime) en daarnaast nog 8 % vakantiegeld;
  • Heb je de hele training en toetsen goed afgerond en ga je zelfstandig aan de slag dan maak je al de volgende salarisstap.
  • Uiteraard gelden er nog andere (financiële) arbeidsvoorwaarden zoals 8% vakantiegeld, reiskostenvergoeding als je >10 km van kantoor woont of een thuiswerkvergoeding zodra je thuis kunt werken en een pensioenregeling.  Onze Recruiters lichten dit graag verder toe.

Ja dat kan. Maar niet direct.
Het is een verantwoordelijke functie en je ontvangt zeker in het begin veel begeleiding. Je begint op één van onze kantoren en kunt kiezen uit de locaties Almere, Den Bosch, Deventer of Nijmegen.
Als jij volledig bent ingewerkt, zelfstandig de vragen kunt beantwoorden en de kwaliteit van je gesprekken aan de eisen voldoet, dan kun je ook vanuit huis werken. Meestal is dit na ca. 3 maanden, afhankelijk van hoe snel jij jezelf ontwikkelt.
En alleen als je thuis wilt werken, want op kantoor met je team is het wel zo gezellig.

 

Ja, wel om dit werk te mogen doen.
Nee, nog niet per se als we je aannemen. Je gaat dan je WFT Zorg certificering kosteloos bij ons behalen en ontvangt na succesvol afronden ook nog eens een bonus van € 100,-!

  • In deze functie beantwoord je vragen van klanten via telefoon of chat. Dit kan vanaf kantoor en op termijn deels vanuit huis. Thuiswerken kan dus bij ons, maar wel als je volledig bent ingewerkt. Meestal is dit na ca. 3 maanden, afhankelijk van hoe snel jij jezelf ontwikkelt
  • Je gaat aan de slag op de klantenservice voor VGZ , een zorgverzekeraar. Mensen bellen jou met vragen over declaraties, facturen, vergoedingen, aanvullende en/of tandartsverzekering en nog veel meer. Geen sales dus!
  • Samen met je team ben jij verantwoordelijk voor het vlot, vriendelijk en in één keer goed afhandelen van alle klantvragen.
  • Je verwerkt alle klantgesprekken in de systemen, goede computervaardigheden zijn dus van belang.
  • Naast het werken is er ook ruimte voor lol en ontspanning. Zo klets je met collega’s in de pauze bij over dat leuke restaurantje in de stad, doen jullie als team mee aan de online pubquiz van VGZ en/of geniet je van een traktatie bij de koffie/thee.
Nieuwsgierig geworden? Meer weten!

Ik heb interesse in de functie voor VGZ